donderdag 7 mei 2015

FEEST inspiratie voor kids | Noah's 2e verjaardag



Nog een paar weken slapen en mijn kleine baby wordt 2 jaar oud! Ik noem hem nog steeds baby, maar dat is hij natuurlijk niet meer. Mijn kleine jongen is al groot en wat is hij wijs geworden. Nee, van baby mag ik eigenlijk niet meer spreken...maar ik zeg het altijd nog met liefde.

Noah wordt 2 jaar en deze verjaardag vind ik net zo'n mijlpaal als zijn eerste verjaardag, misschien nog wel meer eigenlijk. Noah is echt al 'groot' en hij zal zijn verjaardag nu veel bewuster meemaken.

In aanloop naar het verjaardagsfeest zal ik je meenemen in de voorbereiding. Via Pinterest heb ik volop ideeën opgedaan om er een geslaagd feestje van te maken. Ik ben super enthousiast en zal met veel plezier deze artikelen schrijven. Vandaag vertel ik kort wat mijn wensen en ideeën zijn voor Noahs 2e verjaardag.











Allereerst begin ik met het belangrijkste én het lekkerste: de taart. De taart is al gekozen want we gaan sowieso voor een eenvoudige taart mét als vulling regenboogkleuren. Iets waar ik al een jaar naar uitkijk, want ik vind ze er prachtig uitzien. Bovenop de taart komt een leuke slinger en misschien een paar dieren. Eigenlijk wil ik er wel dieren op, maar hoe of wat is voor mezelf nog niet helemaal duidelijk. Of ik ga voor zebra's of ik maak een mix van verschillende kleine dieren. In ieder geval weet ik dat Noah de dieren leuk zal vinden, want hij is een echte dierenvriend.




De kleuren van Noah's feest zullen zijn: zilver, zwart, wit, mint en lichtblauw. Ik heb via internet een grote zilveren cijfer ballon besteld want die mag zeker niet ontbreken. De kleuren houd ik vrij neutraal maar als ik het zo bij elkaar zie, staat het erg leuk. Zeker de zilveren details maken het net iets feestelijker vind ik zelf.
Ballonnen wil ik graag wit en zwart houden, maar niet teveel. Daarnaast ben ik aan het kijken voor een paar ballonnen die er echt uitspringen zoals bijvoorbeeld confetti-ballonnen.

De tassel-slinger ben ik nu aan het maken en daar komen lichtblauw, wit en mint in voor, wat best een goede combi is. Het geeft een beetje een 'ocean' sfeer en qua kleuren vind ik het ook goed bij een jongen passen.

Ik heb vorig jaar zwarte vlaggentjes opgehangen, maar dit jaar sla ik dat over. Er komen lampionnen in de tuin te hangen (want ik hoop ook buiten te kunnen zitten!) en ik wil liever ballonnen als decoratie gebruiken. Wellicht komt er wel nog een soort-van-slinger aan de muur te hangen, maar hier kan ik nog even over brainstormen.
Dus, eigenlijk niet heel veel decoratie qua slingers maar wel een aantal mooie ballonnen bij elkaar.



Om een soort 'sweet table' te maken is het belangrijk dat je de tafel leuk aankleedt. Wat dat betreft denk ik heel simpel: een wit tafelkleed met confetti. Op de tafel komen lekkernijen in schaaltjes te staan, bordjes & bekertjes, drinken, servetten, rietjes en natuurlijk de taart op een mooie standaard.

Om op het feest te genieten van familie, vrienden en bovenal van Noah vind ik het belangrijk dat de visite zelf eten + drinken kan pakken. Zo kan ik samen met Noah cadeautjes uitpakken en ben ik niet heel de tijd aan het bedienen. Natuurlijk ben ik de gastvrouw en zal ik wel zorgen dat iedereen een stukje taart heeft gekregen, maar ik trek lering uit Noah's eerste verjaardag en dat betekend dat ik me voornamelijk ga bezighouden met Noah (en foto's maken natuurlijk!) want de tijd vliegt zo voorbij.


Nog een paar kleine dingen die ik wil hebben voor het feest zijn o.a. hoedjes. Of ik ga ze zelf maken, of ik koop er een paar. Dat ligt net even aan de tijd die ik over heb ;-).
Daarnaast ben ik nu druk bezig met de uitnodigingen te maken. Vorig jaar heb ik erg leuke kaartjes gemaakt (vind ik zelf dan hé) en dit jaar zal ik er ook een paar maken. Dat is het belangrijkste wat nu als eerste moet gebeuren, maar het resultaat show ik nog graag aan je!

Het aller-aller-belangrijkste is misschien wel de outfit van Noah, want ja, die moet wel even goed gekozen worden. Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar ook hier zal je de komende weken iets meer over lezen.

Ik hoop dat ik niets over het hoofd zie... zo ja, laat het me weten haha. Ik hoop dat jullie de komende FEEST-artikelen in ieder geval erg leuk vinden, en ik ga in de tussentijd hard aan het werk.






♡, Judith



(Bron foto's: Pinterest)



Geen artikelen meer mislopen van mij? Je kunt SavedwithStyle volgen op Bloglovin'Op Instagram kun je mij hier vinden.

6 opmerkingen :

  1. Super vette ideeën! Je hebt mij ook op ideeën gebracht! :) die taart met die zebra, geweldig!

    Succes met voorbereiden! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah leuk, zebra dingen vind ik jullie goed passen, en die taart.... ik ben heel benieuwd hoe je die gaat maken :). Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen, dat komt helemaal goed zie ik al wel:-) ben benieuwd naar de uiteindelijke echte foto's! Veel plezier nog met alle voorbereidingen! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke ideeen hoor! Ik heb een dochter dus ging lekker voor roze en neon oranje, leuuuuk! haha xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. klinkt goed! vooral de taart met de dieren en de confettiballonnen! spannennnd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. supermom! ongetwijfeld een fantastisch feest in zicht!

    BeantwoordenVerwijderen

♡ Ik vind het erg leuk dat je reageert. Bedankt voor je reactie! ♡