dinsdag 13 januari 2015

Challenge 2015: Buy less buy better




Ja, je leest het goed. In 2015 ga ik een uitdaging aan: buy less, buy better.

Zoals je misschien wel weet hou ik van woondecoratie en afgelopen jaar heb ik dan ook een aantal mooie items verzameld voor in huis. Items die ik spontaan kocht, maar ook items die al even op mijn wensenlijst stonden. Ik geniet ontzettend van mooie spullen, maar helaas komen mooie spullen vaak met een duurder prijskaartje.

Wil je weten wat de challenge precies inhoudt en wie mijn metgezel is? Lees dan gauw verder.








In 2014 heb ik met regelmaat geshopt bij winkels zoals HEMA, Xenos, Action, Kwantum en Intratuin. En hoe leuk ik sommige decoratie van die winkels ook vind, ik ben er zo snel op uitgekeken. Misschien neem ik het bij deze winkels te gemakkelijk mee omdat het goedkoper is in verhouding tot Scandinavische woonmerken en winkels zoals Loods5.
Ik gaf elke maand +/- €50,00 euro uit aan decoratie en hebbedingen, die ik niet eens heb gebruikt of inmiddels niet meer gebruik. Ontzettend jammer natuurlijk, en dan met name voor de portemonnee ;-).

Samen met Pauline, van de toffe blog PSnim, heb ik besloten om in 2015 beter en bewuster met geld om te gaan.

Twaalf maanden lang ga ik proberen om geen onoverdachte spontane aankopen te doen bij bovengenoemde winkels. Je herkent het misschien wel, die winkels waar je vlug even binnenloopt en voor je het weet hebt afgerekend omdat het zo leuk is.
Natuurlijk ga ik niet helemaal stoppen met winkelen, ik ga juist elke maand wel íets kopen. Maar dan een item die al jaren op mijn wensenlijst staat. Ik ga ervoor zorgen dat ik dit jaar twaalf items heb gekocht waar ik zeker van weet dat ik ze blijf gebruiken omdat ik ze zo geweldig vind.

Dus, geen 'miskopen' meer, maar doelgericht één aankoop per maand met een maximum prijs van €50,00 euro (hetzelfde bedrag wat ik voorheen dus uitgaf aan meerdere aankopen).
Minder kopen, beter aanschaffen. Mijn doel voor 2015: buy less buy better.

Elke laatste zaterdag van de maand show ik mijn enige aankoop. Los hiervan zal ik elke maand een artikel schrijven die met deze challenge te maken heeft. Dit kan een collage van mijn wensenlijst zijn, een korte update over het afkicken (geintje!) of andere onderwerpen die passen binnen deze challenge.
Trouwens, mocht ik falen en onverhoopt toch iets niet kunnen weerstaan in de winkel, dan gaat mijn shoptegoed voor die maand op slot! Oei!

Ik hoop dat je mij (en ons) wilt volgen in deze uitdaging en mocht je het een ontzettend goed idee vinden, dan kun je ons natuurlijk vergezellen!




Buy less buy better. 







Ja, ja, dit is wat we gaan doen. Wat vind jij van onze zelfbedachte challenge? Herken je het stukje over gemakkelijk aankopen doen bij hebbedingen-winkels? Ik lees jouw mening graag terug in de comments.






 

 ♡, Judith



Geen artikelen meer mislopen van mij? Je kunt SavedwithStyle volgen op Bloglovin'Op Instagram kun je mij hier vinden.

17 opmerkingen :

  1. Leuke uitdaging! Die snelle aankopen herken ik wel ja. Weet niet hoeveel ik er per maand/jaar aan kwijt ben. Dat eerst maar uitzoeken om te kijken hoe ik deze challenge vorm zou kunnen geven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje. Voor ik het wist zat ik al snel op zo'n €50,- euro dus. Even hier wat, even daar wat en hoppa ;-).

      Verwijderen
  2. Goed idee! hier thuis zijn we ongeveer dezelfde challenge begonnen en dan ook met kleding en zelfs eten (fair trade biologische enz;-)) Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, echt? Wat 'goed' van jullie zeg! Jullie doen gelijk maar alles in één, haha! Veel succes hé! X

      Verwijderen
  3. Ik herken dit zeker. Vooral bij de Action heb ik er last van....

    Succes met je challenge!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee! Ik heb geen last meer van snelle aankopen (of ik doe ze in de kringloopwinkel). Dat vind ik wel een voordeel van ouder worden, wat mij betreft. Ik vind vijftig euro per maand veel geld. Een paar maanden sparen voor iets heel bijzonders is ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knappe uitdaging. Ik ben hier ook echt van de veel en cheap, maar kijk graag met je mee hoe jij het komende tijd gaat doen, en neem ik het wellicht over, want ik herken het zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar!! Daarom ga ik een consuminderjaar in. Dus met alles net even wat minder.. Gelukkig is de maand nog maar net begonnen, ik ben benieuwd hoe het over 6 maanden is!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een goed idee, zeker gezien de blog van vandaag zou het voor mij ook goed zijn. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goed idee, zeker gezien de blog van vandaag zou het voor mij ook goed zijn. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig initiatief!! En mooi verwoord: challenge... Het lijkt mij ook moeilijk hoor. Veel succes en ik zie graag de blog(s) verschijnen. Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik las 'm net bij Pauline, echt een leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van jouw post kan je wat leren ... haha! Laat dit dan ook mijn goede voornemen zijn voor dit jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat goed dat je dit gaat proberen! Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed idee en veel succes! Gelukkig kan ik me meestal wel goed inhouden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een goede uitdaging! Want dat is het wel: een uitdaging…. Heel veel succes!! X

    BeantwoordenVerwijderen

♡ Ik vind het erg leuk dat je reageert. Bedankt voor je reactie! ♡