maandag 24 november 2014

Mama's life: Hoera! 18 maanden mama ♡



Hoera! Vandaag is Noah anderhalf jaar oud. Mijn kleine jongen is geen baby meer, maar een heuse ondernemende en lieve dreumes.

We maken er vandaag echt een mini-feestje van. Mijn man en ik hebben anderhalf jaar gewacht op een kindje, en nu is onze zoon anderhalf jaar oud. Bijzonder om even bij stil te staan.






Wat heeft hij zich enorm ontwikkeld het afgelopen half jaar! Ik heb moeite om alles goed bij te houden, want elke dag gebeurt er wel iets nieuws. Dan drinkt hij voor het eerst zelfstandig uit een beker, dan maakt hij voor het eerst een koprol en dan pakt hij er een boekje bij en gaat plots plaatjes benoemen (vogel, auto, boom, bloem?!).

Elke dag geniet ik van zijn aanwezigheid en zijn mooie hoofdje. Natuurlijk kan ik 'm af en toe ook achter het behang plakken (hallo sprongetje!) maar gelukkig zijn die momenten zeldzaam.

Als hij mij roept maakt m'n hart een sprongetje en ervaar ik een geluksmoment. Nu draait hij de laatste weken 'mama' en 'papa' om, maar dat mag de pret niet drukken.
Als ik me niet zo happy voel, kijkt hij mij aan met z'n grote bruine ogen en weet ik weer wat er belangrijk is. Hij is belangrijk. Ik ben belangrijk. Ons gezin is belangrijk.
Mijn leven draait om hem. Ik besef dagelijks dat het een zegen is om moeder te zijn...en dan heb ik zo'n lieve knul gekregen.




Hij geeft kusjes met smak-geluid, hij kan niet tegen kietelen en weet nu al waar hij mijn wimperkruller voor moet gebruiken. Echt waar.
Hij is opgegroeid naar een dreumes die prima weet wat hij wilt en hij ontwikkelt zich als een tierelier.

18 maanden lang ben ik zijn mama. En elke dag ben ik daar dankbaar voor.
In zijn aard is het een enorme lieverd. Hij eet goed en slaapt uitstekend. Hij is gezond, tevreden en aan z'n ogen kan ik zien dat hij gelukkig is.

Hem zien genieten, zien spelen en hem met z'n papa samen zien maakt mij zo ongelofelijk gelukkig.

Niemand kan je uitleggen hoe het is om moeder te zijn. Ik ervaar het als kostbaar. Moeder zijn betekend voor mij onvoorwaardelijk van je kindje houden, altijd voor hem klaarstaan, altijd het beste met hem voorhebben.
Moeder zijn maakt mij ook volledig bewust van het feit dat ik niet perfect ben en ik het niet allemaal alleen kan. Ik bid dagelijks om kracht en wijsheid voor in de opvoeding en ervaar iedere dag Gods zegen. Ook gewoon in hoe Noah is en in alles wat hij doet.




Vandaag vieren wij een feestje omdat Noah geweldig is, maar nog meer: dat ik het geweldig vind om zijn mama te zijn.



- Noah,
- You are my sun, my moon and all my stars.




♡ Judith


9 opmerkingen :

  1. Wat heb je dat mooi geschreven, Judith. Jullie hebben dan ook een prachtig kereltje. Ik vind het mooi om te lezen hoe je dit ook met God deelt. Bijzonder om te lezen (: Op naar nog heel veel mooie (halve) jaren samen met je man en Noah, nog meer geluksmomentjes, nog meer ontwikkeling en nog meer liefde voor elkaar.
    Ik hoop dat Hij ons ook ooit zal zegenen met een mooi kindje, dat lijkt mij zo mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met Noah anderhalve verjaardag! Wat een mooi verhaal over jullie Noah. Het is al een hele jongen aan het worden! Hij ziet er zo stoer uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven Judith!
    Het pakje met de feestslinger is onderweg. Heb je de foto's in mijn blogbericht gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geschreven, erg leuk om te lezen!

    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie woorden... En terecht! Wat een lief ventje hebben jullie, het enthousiasme straalt er vanaf en die bruine kijkers, schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaat de tijd snel he. gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatje! En een leuk artikel, de liefde straalt uit je woorden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi! Het is echt een zegen, ben ook elke dag dankbaar dat ik mama ben.

    BeantwoordenVerwijderen

♡ Ik vind het erg leuk dat je reageert. Bedankt voor je reactie! ♡